Állandó oldalak

Friss topikok

Elgondolkodtál már azon, hogy kedvenced hogy éli meg a Karácsonyt? Sokan azt hiszik, egy kutya, cica, vagy akár egy kis papagáj nem tudja, mi a Karácsony. Valóban, ők nem értik, mi ez az egész, de rájuk is hat a sok izgalom, készülődés az Ünneppel kapcsolatban. Most egy kedves csahos barátom sorait teszem itt közzé, hátha más gazdik is tanulnak belőle, és megértik, milyen lehet a Karácsony – négy lábon.

 

 

December. Hahó! Kérem a gyönyörű, világoskék eget, és a képeslapokon látható, havon szikrázó napsugaraimat! A hosszú órákig tartó sétámmal és az önfeledt, hóban való játékos hempergéssel mi lesz? Mi ez a nagy rohanás folyton? Ma kimaradt a napközbeni sétám... Az esti meg a szokásos nagy kör helyett csak egy gyors látogatás volt a sarokig, ahol elvégeztem a dolgom. De hát még el sem „olvastam”, mit üzent a németjuhász a szomszéd utcából, és máris irány haza! 

Gazdi már vagy egy hete meg van kergülve. Nem értem. Talán el kéne vinnem orvoshoz. Igaz, az orvos kényes téma, inkább nem feszegetem, mert a végén még engem is elvisznek állatorvoshoz, csak mert olyan hevesen nyalogatom a mancsaimat. Jaj, Gazdiiiii! Nem érted, hogy ez nem allergia?! Csak a francos só az utcán... Én nem cipőben járok, mint Te! Ráadásul a hidegben pár napja a hó beragadt az ujjaim közé a szőrre, és mire hazaértünk, megfagyott és felsértette a bőrömet. Hát mit tudnék ilyenkor csinálni? Lenyalom! Úgyis viszket, meg idegesít is, most mit zavar Téged, hogy én csendben lafatyolok a mancsomon? Még szerencse, hogy ez a kergeség elvonja a figyelmedet, és nincs időd engem dokihoz vinni...

 

dobermann havas úton sétál

 

Meg aztán, már emlékszem, tavaly is ez volt. Egyre kevésbé van időd, egyre feszültebb leszel, én meg inkább odébb somfordálok, majd valahogy kihúzom januárig a szokásos esti dögönyözés meg szeretgetés nélkül. Ha meg nagyon hiányzol már, majd óvatosan megbököm az orrommal a kezed, hátha szórakozottan megsimogatsz...

Hű, és lassan itt az ideje a lopott csemegéknek. Tudom, hogy diétáznom kéne, de hát nem mozgok annyit, mint jó lenne, és folyton éhes vagyok, mert próbálsz kevesebbet adni a tápomból. Azért érthető, hogy ilyen körülmények közt kénytelen vagyok néha megenni párat azokból a szép, színes cukrokból... szaloncukor, vagy hogy hívjátok. Igenis, csak párat! Jó, két éve egyszer előfordult, hogy fél dobozzal megettem, de hát akkor még kölyök voltam, és ti meg elölhagytátok az asztalon. Úúúú, nem is emlékszem szívesen arra az időszakra! Rohanás az állatorvoshoz, az a szuri, utána meg a rókázás...

 

ez egy érdekes kép: fekete az egész, csak két kis macsakszem alakú nyílás látszik, benne egy fedíszített karácsonyfa: mintha egy cica a díszekre fókuszálna

 

Na jó, de azért valld be, még mindig Cirmi viszi a pálmát azzal a csillogó hosszú izével, aminek az egyik vége a nyelve köré tekeredett, a másikat meg lenyelte, és meg kellett műteni – december 25-én! Hehe! Milyen viccesen nézett ki azzal a lámpabúrával a fején utána! Tudom, csak én mulattam rajta. Cirmi kétségbeesetten próbálta leszedni magáról, Te meg nem voltál oda, amikor megkaptad a számlát a műtétről!

kis fehér kutya les ki a kanapé támlája mögül, a háttérben karácsonyfa

 

De azért nem panaszkodhatsz, Fifi, az a bolognese az ötödikről megugatta nekem, hogy ő meg lerántotta azt a díszes fenyőfát. Csak sajnos olyan fényes, büdös, füstölő izék voltak rajta, és emiatt kigyulladt a lakásuk...És azóta Fifi nem mehet be a szobába! Hát nem felháborító? Pedig ő csak játszani akart az érdekes, színes, csillogó labdákkal...

 

De...van még egy emlékem decemberről. Tavaly, Szilveszterkor. Emlékszel? Sok barátod jött, és nagyon hangosak voltatok. Én elbújtam az asztal alá, de aztán a barátaid megtaláltak, és adtak nekem abból a szúrós, érdekes szagú vízből, ami után nagyon rosszul éreztem magam és szédültem egész másnap...Brrr! Nem szívesen emlékszem rá! No meg szegény Bundi...Akkor tűnt el. Soha többet nem jött haza. Pedig előre ugatta már nekünk, hogy nagyon fél attól a színes, fényes ropogótól. Csak a szomszéd foxi szerint a gazdája elfelejtette időben beszerezni a nyugtatót. És hát náluk elég alacsony a kerítés...

Na, inkább nem gondolok ilyen szomorú dolgokra, hanem várom a szép januári sétákat!

 

 

 

 

Morzsa egy mancslenyomat, mintha Morzsa aláírta volna...

 

 

 

 

 

 

 

 

További adalékok a kellemes ünnepek érdekében itt: www.vitapet.hu/karacsony2012

Áldott, békés Karácsonyt kívánok minden kedves két- és négylábúnak, valamint egy barátom mondásával élve azt is, hogy ne az Új Év legyen boldog, hanem Ti!

Dr. Demjén Zsófia

állatorvos

 

BREAKING NEWS: Webáruházam, a www.vitapet.hu januárban nyitja virtuális kapuit, de aki már előbb is szeretne olvasni kisállatok egészségvédelméről, etetéséről, az ideális kisállat kiválasztásáról, az iratkozzon fel a hírlevelemre most: www.vitapet.hu/klubtagsag/ , és ajándékul ingyen letöltheti A Kutya - Macska elsősegély e-bookjaimat!

 

Címkék: kutya állat macska Karácsony

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyabaja.blog.hu/api/trackback/id/tr254897196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása